Starszy ekonomista w UOB Group Alvin Liew recenzuje najnowsze informacje dotyczące sprzedaży detalicznej w Singapurze.
KLUCZOWE DANIA NA WYNOS
„Nawet gdy sprzedaż detaliczna Singapuru spadła o -1,3% m/mw sierpniu (z 0,7% w lipcu), to i tak przełożyło się to na wzrost o 13,0% r/r w sierpniu (z 13,9% w lipcu), piąty miesiąc z rzędu dwucyfrowy wzrost. Wyłączając sprzedaż pojazdów mechanicznych, spadek m/m był wyraźniejszy i wyniósł -1,8% (z 0,6% w lipcu), co przełożyło się na wzrost o 16,2% r/r (z 18,4% r/r w lipcu).”
„Chociaż wzrost był niższy od prognoz, wzrost sprzedaży detalicznej w sierpniu nadal stanowił solidną podstawę dla popytu krajowego w III kwartale 22 roku. Chociaż zauważamy, że większość głównych segmentów odnotowała w sierpniu spadki m/m, prawdopodobnie może to być pewien element normalizacji po silnym po wznowieniu w kwietniu (2022 r.) spowodowanym stłumionym popytem. Według Departamentu Statystyki Singapuru, wzrost r/r został przypisany wzrostom r/r odnotowanym w większości kluczowych segmentów sprzedaży detalicznej”.
„Od początku roku sprzedaż detaliczna wzrosła o 11,2% r/r. Wierzymy, że krajowi sprzedawcy detaliczni prawdopodobnie odczują dalsze wsparcie krajowe i zewnętrzne, uzupełnione o powrót ważnych wydarzeń, takich jak nocny wyścig F1, różne koncerty i działania BTMICE (Business Travel and Meetings, Incentive Travel, Conventions and Exhibitions), które przyciągają turystów. kurczący się krajowy rynek pracy będzie również sprzyjał krajowemu popytowi konsumpcyjnemu. Efekt niskiej bazy prawdopodobnie będzie w nadchodzących miesiącach nadal podnosić tempo wzrostu sprzedaży detalicznej. O ile nie pojawi się ponownie świeży COVID-19 lub inne zagrożenia związane ze zdrowiem w Singapurze i w całym regionie (co prowadzi do ponownego nałożenia ograniczeń społecznych i dotyczących podróży, co nie jest naszym podstawowym przypadkiem), przewidujemy, że sprzedaż detaliczna wzrośnie o 8 .