Włoski producent samochodów sportowych Ferrari NV w drugim kwartale 2022 roku zwiększył zysk netto o 22%, przychody o 25%, a sprzedaż samochodów o 29%.
Według komunikatu prasowego firmy, jej zysk netto w okresie kwiecień-czerwiec wyniósł 249 mln euro, w porównaniu z 206 mln euro w tym samym okresie ubiegłego roku.
Przychody Ferrari w drugim kwartale wzrosły do 1,29 miliarda euro z 1,04 miliarda euro.
W ostatnim kwartale spółka sprzedała 3 455 pojazdów wobec 2 685 pojazdów rok wcześniej. Największym popytem cieszyły się modele Ferrari Portofino M oraz samochody serii F8.
W regionie obejmującym Europę, Bliski Wschód i Afrykę sprzedaż w ostatnim kwartale wzrosła o 4,5%, w regionie Azji i Pacyfiku o 21,4%, w obu Amerykach o 62,2%. W Chinach, Hongkongu i na Tajwanie liczba sprzedanych samochodów wzrosła prawie 2,2 razy (+115,7%).
Firma poprawiła swoją prognozę na 2022 rok jako całość. Teraz Ferrari spodziewa się wygenerować przychody w wysokości 4,9 miliarda euro, skorygowany EBITDA w przedziale od 1,7 do 1,73 miliarda euro, skorygowany EBIT – od 1,15 miliarda do 1,18 miliarda euro.