Magnit przeniósł usługę dostawy na wewnętrzną platformę IT

Detalista „Magnit” zakończył przeniesienie usługi dostawy na własną platformę informatyczną – rozwinięcie firmy, stworzone na rosyjskim oprogramowaniu.

Teraz wszystkie funkcje, które wcześniej były realizowane na platformie innej firmy, są w pełni wdrażane wewnętrznie, podała firma w oświadczeniu.

„Wykorzystaliśmy platformę innej firmy, aby szybko uruchomić usługę dostawy online dla naszych klientów i od samego początku traktowaliśmy ją jako rozwiązanie tymczasowe. Teraz możemy lepiej zarządzać szybkością realizacji zamówień, regularnie wprowadzać nowe opcje dla użytkowników: aktualizacje marketingowe, ulepszona funkcjonalność aplikacji i wiele więcej Własna platforma pozwala nam w pełni zobaczyć podróż klienta, analizować bieżące potrzeby i przewidywać ich zmiany – powiedział Jewgienij Nikołajew, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu e-commerce w Magnit.

Obecnie Magnit realizuje szereg projektów dostaw internetowych – własnych i partnerskich (dostawa ekspresowa, dostawa regularna, apteka internetowa, dostawa kosmetyków oraz spółki partnerskie).

Całkowity obrót online (GMV) detalisty w pierwszym kwartale 2022 r. wyniósł 9,2 mld rubli (z VAT) w porównaniu do 0,9 mld rubli rok wcześniej. Średni czek dla wszystkich usług internetowych wyniósł około 1116 tysięcy rubli (w tym VAT), czyli 2,7 razy więcej niż czek w sklepach ogólnospożywczych.

Usługi e-commerce Magnit obejmują 7 303 tys. sklepów stacjonarnych i 21 sklepów ciemnych w 66 regionach i 410 osiedlach. 71% bieżących przychodów segmentu generowanych jest poza Moskwą i St. Petersburgiem. Największym i najszybciej rozwijającym się segmentem są dostawy ekspresowe.

Marcin Kotowicz

Learn More →

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.