Holding Sinara-Transport Machines (STM, część grupy Sinara) zawarł memorandum intencyjne z grupą Novomet (spółka portfelowa Perm, Rosnano) w sprawie wspólnego rozwoju elementów wyposażenia trakcyjnego dla szybkich pociągów elektrycznych, poinformowała służba prasowa Rosnano.
„Strony zgodziły się wspólnie zaprojektować, przetestować, certyfikować i produkować seryjnie zestaw trakcyjny dla pojazdów elektrycznych, który obejmuje silnik elektryczny o mocy 120 kW oraz jego układy sterowania i chłodzenia” – czytamy w komunikacie prasowym.
Według raportu, patenty i know-how Novomet zostaną wykorzystane w rozwoju i produkcji silnika elektrycznego, STM przejmie technologiczną część rozwoju.
Ze swojej strony Sinara informuje, że te zestawy urządzeń trakcyjnych (silnik elektryczny, systemy sterowania i chłodzenia) mogą być wykorzystane w nowej linii szybkich pociągów elektrycznych, która jest obecnie opracowywana w fabryce lokomotyw Ural (część Sinary). , prototyp platformy bazowej nowego pociągu elektrycznego zostanie wydany w 2023 roku.
Mówimy o planach wykorzystania nowych silników elektrycznych w pociągach dużych prędkości „Lastochka”, przedstawiciel „Sinary” określił „Interfax”.
„Sinara – pojazdy transportowe” to dywizja holdingu maszynowego grupy Sinara. Łączy potencjał naukowy, techniczny i produkcyjny rosyjskich przedsiębiorstw w zakresie inżynierii, produkcji, konserwacji urządzeń kolejowych i instalacji przemysłowych diesla. Świadczy również usługi trakcyjne, dzierżawi lokomotywy i urządzenia torowe, utrzymuje tory kolejowe i infrastrukturę.
Grupa firm Novomet zajmuje się produkcją urządzeń do zanurzania w oleju, kompletnych instalacji do produkcji oleju i podnoszenia wody, a także świadczy usługi. Zakład (dwa tereny przemysłowe) i siedziba znajdują się w Permie, centra rozwoju znajdują się w Permie i Moskwie. Firma posiada oddziały w Azerbejdżanie i Kazachstanie.